Kad sam prije četiri godine otišao u (valjda zasluženu) penziju i kupio poprilično veliku kuću nešto podalje od Beča, dobio sam napokon, dovoljno prostora da napravim modelarsku radionicu, (koju ja nazivam atelier), te prostor za maketu. Izbor je bio težak jer nisam htio neku maketu po kojoj se vlakovi neprestano vrte u krug, a htio sam se i ograničiti na dvije, najviše tri željezničke kompanije. Prvi u izboru je naravno bio HŽ, a zatim je došla ideja sa Gysev-om koji svakodnevno prevozi po 2 HŽ vagona preko Madjarske sve do Bečkog Novog Mjesta, gdje ÖBB preuzima vlak i vuče ga dalje do glavnog grada Austrije. Mjesecima sam uz pomoć nekoliko programa crtao maketu i njene dijelove, iako sam dobro znao da ću na kraju napraviti nešto sasvim deseto, spontano, kako se to kaže “ iz trbuha“. Gledavši svakodnevno u moj model Samoborčeka, te Đakovićevu 740, moja se ideja iskristalizirala do kraja: jedan dio makete u veličini 0,6 x 2,60 m biti će H0e maketa sa tri kolosječnom stanicom i petljom u „podzemlju“ gdje će se okretati klasični vlakovi, dok će Samoborček voziti od početne pa do završne stanice bez okretanja. Taj dio makete povezan je malim elementom i mostom sa središnjim dijelom koji simbolizira Hrvatsku. Stanica se naziva Pokrivnica (anagram), a u stanici se susreću H0 i H0e, dok će se pred stanicom pa i dalje kroz grad, vozikati plavi tramvaji po 12 mm pruzi, dakle metarski špur, što će makar simbolično predstavljati moju pupčanu vezu sa gradom u kojem sam rođen i s kojim uvijek živim, makar i na udaljenosti od preko 400 km.! Taj dio makete je u „L“ obliku, najdulja stranica je 2,6 m, najveća širina 1,5 m. U središtu toga dijela je petokolosječna stanica iz koje lijevi krak vodi u podzemnu stanicu, dok desni prelazi preko 60 cm dugačkog mosta i povezuje središnji dio sa „Madjarskom“. Taj dio makete će biti velik 1,1 x 3,7 m. Osim izmjenične stanice za međunarodni promet tu će voziti i regionalni vlakovi, a kroz grad će prometovati trolejbusi, naravno „Ikarus“. Sve u svemu, poprilično veliki poduhvat i trebati će još puno vremena dok se sve „zalaufa“, ali najvažnije je da sam počeo i da imam gotov i jedinstveni koncept.
Moj atelier i raspored makete
Ulaz u „stanicu u sjeni“ ispod Pokrivnice. Neka vas ne začudi da ja dijelove gotovo u potpunosti završavam: iz iskustva znam da je kasnije postavljanje gornjeg voda prava makljaža koja nije uvijek baš i uspješna. Uz to, veseli me pogled na već završeni dio makete, a na kraju je puno jednostavnije sve zajedno spojiti u cjelinu, negoli tjednima i tjednima raditi na vanjskom izgledu.
Ovo je spojni elemenat između H0e modula i Pokrivnice; pruga jos nije postavljena.