Post a reply

Re: Moja (nadam se uskoro) N maketa

15 Feb 2014, 23:54

Znači, kada to pogledam iz tog kuta, vidim sve ukupno 14 tunelskih portala, ako sam dobro izbrojio.

To nije ništa loše, no pokazuje koncept "mišjih rupa", gdje vlakovi na malom prostoru ulaze i izlaze
iz tunela u prepletenoj pruzi, "igrajući" se skrivača pred gledateljima.

Tada to baš i nije koncept sa paradnom štrekom, gdje bi se neka kompozicija trebala pokazati u
punoj dužini, sa dosta realnom vožnjom po svim parametrima ( npr. dužina, radiusi, brzina...)

Za male makete, to je ponekad jedino rješenje.
No kada imamo veću moguću površinu, tada ipak imamo i izbor.

Re: Moja (nadam se uskoro) N maketa

15 Feb 2014, 23:55

Evo jednog dobrog primjera:

modelbane europa dk2.jpg
modelbane europa dk2.jpg (116.57 KiB) Viewed 5810 times

Re: Moja (nadam se uskoro) N maketa

16 Feb 2014, 00:03

Znači, imamo kolodvor ispred sebe, sa svim ranžiranjem i brdo detalja,
od kojih se ne možemo fokusirati na jednu lijepu kompoziciju.

Zato imamo jednu dvokolosiječnu prugu, malo odmaknutu i podignutu
od kote kolodvora, koja lagano vijuga u daljinu.
Mjesto na kojem kompozicija izgleda najljepše i istaknuto- eto je - paradna štreka.

Istom logikom imamo i onu skroz gore...

Re: Moja (nadam se uskoro) N maketa

16 Feb 2014, 00:06

Za potaknuti na razmišljanje biti će i slijedeće dvije fotke

4278433119_a844ce380a_o.jpg
4278433119_a844ce380a_o.jpg (116.87 KiB) Viewed 5809 times

Re: Moja (nadam se uskoro) N maketa

16 Feb 2014, 00:06

142-2178-semmeringbahn.jpg
142-2178-semmeringbahn.jpg (116.18 KiB) Viewed 5809 times

Re: Moja (nadam se uskoro) N maketa

16 Feb 2014, 00:17

Znači, često je slučaj da pruga prati konfiguraciju terena i nije ravna crta.

To vijuganje daje dodatnu dinamiku vožnje, pa uz superelevaciju pruge (OPIS),
postaje oku atraktivno i vrlo uvjerljivo.

Eto, to su neke ideje za dalje...

D-)

Re: Moja (nadam se uskoro) N maketa

16 Feb 2014, 08:48

Prvo, hvala ti na trudu i savjetima.
Drugo. I bez da nabaciš nacrt svog rješenja za moju maketu potaknuo si me da krenem (još jednom) od NULE. Probat ću pomiriti svoje želje i tvoje iskustvo, a usput i naučiti još puno toga o izradi makete. Mislim da slijedi drastična promjena kocepcije, pa i formata makete, ali o tom-potom.

Re: Moja (nadam se uskoro) N maketa

16 Feb 2014, 08:58

MarioM wrote:... potaknuo si me da krenem (još jednom) od NULE.


... bit će toga još i još :)
još puuuuuno :techie-typing:
Iz vlastitog iskustva (ponekad i bolnog)
ali svakoga dana, u svakom pogledu ....

Re: Moja (nadam se uskoro) N maketa

16 Feb 2014, 09:40

felix wrote:
MarioM wrote:... potaknuo si me da krenem (još jednom) od NULE.


... bit će toga još i još :)
još puuuuuno :techie-typing:
Iz vlastitog iskustva (ponekad i bolnog)
ali svakoga dana, u svakom pogledu ....


Kako se "hobistički" bavim i arhitektonskim projektiranjem i posebno adaptacijama prostora, uopće mi nije strano preprojektiranje i stalne izmjene nacrta s ciljem da dođem do "idealnog" rješenja. Upravo to je odgovor na pitanje i kako to da sam nekoliko puta mjenjao dimenzije makete. Još tražim idealnu prostoriju u kojoj će biti njeno mjesto, odnosno, u igri su dvije prostorije, pa biram povoljniju. :shifty:

Dakle želje su mi jasne. Želim stanicu (putničku i teretni terminal), okretnicu s lokošupom, dugu vožnju (vjerojatno digitaliziranu), zanimljiv manevarski prostor u okviru stanica i preferiram dulje kompozicije (do najviše 1,8 metra). A sad na posao. :digg

Re: Moja (nadam se uskoro) N maketa

17 Feb 2014, 23:40

MarioM wrote:Kako se "hobistički" bavim i arhitektonskim projektiranjem i posebno adaptacijama prostora, uopće mi nije strano preprojektiranje i stalne izmjene nacrta s ciljem da dođem do "idealnog" rješenja. Upravo to je odgovor na pitanje i kako to da sam nekoliko puta mjenjao dimenzije makete. Još tražim idealnu prostoriju u kojoj će biti njeno mjesto, odnosno, u igri su dvije prostorije, pa biram povoljniju. :shifty:

Dakle želje su mi jasne. Želim stanicu (putničku i teretni terminal), okretnicu s lokošupom, dugu vožnju (vjerojatno digitaliziranu), zanimljiv manevarski prostor u okviru stanica i preferiram dulje kompozicije (do najviše 1,8 metra). A sad na posao. :digg


Uh... :doh:
Sorry, stvarno mi nije bila namjera da se sve radi ponovo... :shifty:

No, s druge strane, drago mi je da se krene čim prije u dobrom smjeru i "ozbiljnjije", pogotovo sa ovakvim tehničkim znanjem i profesijom. :handgestures-thumbup:

Od spomenutih želja, najzahtjevnija je kombinacija duge vožnje, sa kompozicijama do 1,8m.
To je već prototipno modeliranje, sa cca 300m vlakovima u 1:1. :dance:

Mislim da je to najbolja polazna točka.
Napraviti prvo ono najteže -uvjerljivu vožnju. ;)
Ostali sadržaji će se ipak lakše smjestiti u krajoliku. :think:

Ja ću dotle ovih dana pripremiti mali WT tutorial o radu sa krajolikom i visinama... D-)
Post a reply