It is currently 03 Dec 2024, 18:51

All times are UTC + 1 hour





Post new topic Reply to topic  [ 30 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
  Previous topic | Next topic 
Author Message
PostPosted: 06 Mar 2014, 17:32 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 11:25
Posts: 18422
Location: Zagreb
HŽM - Poštanski muzejski vagon po povratku s izložbe u Ozlju

Attachment:
zz zgb gk-remetinec 131204 dstanicic - 0017_resize.jpg
zz zgb gk-remetinec 131204 dstanicic - 0017_resize.jpg [ 258.17 KiB | Viewed 11007 times ]


Top
 Profile  
 
PostPosted: 07 Mar 2014, 18:11 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 11:25
Posts: 18422
Location: Zagreb
Attachment:
zx_Modeli_D_Stanicic_HZ_Post_9565.jpg
zx_Modeli_D_Stanicic_HZ_Post_9565.jpg [ 33.72 KiB | Viewed 10995 times ]


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Mar 2014, 22:00 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 11:25
Posts: 18422
Location: Zagreb
Attachment:
zz zgb gk 120424 dstanicic_1212_resize.jpg
zz zgb gk 120424 dstanicic_1212_resize.jpg [ 152.38 KiB | Viewed 10980 times ]


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 Mar 2014, 22:00 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 11:25
Posts: 18422
Location: Zagreb
Attachment:
zz zgb gk 120424 dstanicic_1168_resize.jpg
zz zgb gk 120424 dstanicic_1168_resize.jpg [ 177.62 KiB | Viewed 10980 times ]


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Mar 2014, 21:20 
Offline

Joined: 23 Sep 2012, 19:41
Posts: 243
Super tema - HVALA
Nego koji je razlog da su poštanski vagoni bili odmah iza lokomotive ?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Mar 2014, 21:50 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 11:25
Posts: 18422
Location: Zagreb
fliperi wrote:
Super tema - HVALA
Nego koji je razlog da su poštanski vagoni bili odmah iza lokomotive ?


Vrlo jednostavan - kroz poštanski vagon nema prolaznog hodnika!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 14 Mar 2014, 07:26 
Offline
User avatar

Joined: 03 Mar 2014, 14:07
Posts: 1036
Location: Zagreb
Daco wrote:
fliperi wrote:
Super tema - HVALA
Nego koji je razlog da su poštanski vagoni bili odmah iza lokomotive ?

Vrlo jednostavan - kroz poštanski vagon nema prolaznog hodnika!

Poštanski vagon je u pravilu bio iza lokomotive, a u nekim slučajevima i na kraju garniture. Recimo putujuća pošta 41632 Zagreb - Gračac. Ali to su bili iznimni slučajevi.
Poštanski vagoni su morali biti zatvoreni za prolaz putnika iz sigurnosnih i praktičnih razloga. Sigurnosnih jer su prevozili pošiljke od vrijednosti, a praktičnih da se osoblju omogući neometani rad. Možete zamisliti kako bi izgledalo da ih u poslu - a valjalo je raditi pažljivo, složno i k tome brzo - ometa procesija putnika kroz vagon.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 16 Mar 2014, 20:01 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 11:25
Posts: 18422
Location: Zagreb
Attachment:
zz lgb 140316 dstanicic - 0001_resize.jpg
zz lgb 140316 dstanicic - 0001_resize.jpg [ 218.25 KiB | Viewed 10939 times ]


Top
 Profile  
 
PostPosted: 07 Sep 2014, 06:10 
Offline
User avatar

Joined: 03 Mar 2014, 14:07
Posts: 1036
Location: Zagreb
Jutros sam uz kavicu malo surfao po starim temama, između ostaloga i po ovoj, pa sam uočio jednu sitnicu i palo mi je na pamet da sastavim kratki osvrt - bolje rečeno pojašnjenje. Ide malo Off Topic, ali možda nekome posluži kao korisna informacija (ipak sam ja u krvi još uvijek stara poštarčina ;) ).
Riječ je o kategorijama poštanskih pošiljaka koje se zovu NEURUČIVE i NEISPORUČIVE, a koje valja razlikovati po smislu.
NEURUČIVA je ona pošiljka na kojoj je adresa nedovoljna ili je pogrešna pa uručenje u odredišnoj pošti nije moguće. U takvim slučajevima pošiljka se upućuje u poštanski centar razrade, u odjel za neuručive pošiljke. Tamo se komisijski otvara, pregledava se sadržaj i traži se neki podatak po kojem bi se eventualno mogao pronaći primatelj ili bar pošiljatelj (neka adresa, neki telefonski broj ili bilo koji drugi koristan podatak). Ako nađe koristan podatak ekipa u odjelu stupa u kontakt s odgovarajućom osobom i dogovara dalji postupak. Na taj način veliki broj neuručivih pošiljaka ipak dospijeva u ruke primatelja ili bar pošiljatelja.
Ako se ne može naći nikakav koristan podatak pošiljka se smatra NEISPORUČIVOM. Takve pošiljke se onda komisijski uništavaju (spaljuju), osim onih koje mogu u reciklažu kao stari papir poput novina i časopisa.
Nekoliko godina radio sam u Branimirovoj, a nedaleko mojeg ureda na istom katu nalazio se i odjel za neuručive i neisporučive pošiljke. S dečkima sam bio u dobrim odnosima pa sam povremeno navraćao k njima i uzimao različitu literaturu iz neisporučivih pošiljaka (knjige, časopise i razne druge publikacije), pa je to umjesto u reciklaži završilo kod mene.
Kad sam se već raspričao o ovoj temi navesti ću i jedan primjer iz vlastite prakse. Godina je bila 1976. i radio sam na šalteru pošte 41150 Zagreb-Aeroport. Jednoj mladoj dami prodao sam razglednicu velikog formata i pripadajuće marke za inozemstvo, a pri završetku radnog vremena našao sam razglednicu u uložnici. Gomila teksta pisanog sitnim slovima na stranom jeziku (mislim da je bio francuski), a polje za adresu potpuno prazno. Ode mlada dama na avion, a ode i razglednica izravno u neisporučive pošiljke.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 Jan 2015, 12:37 
Offline
User avatar

Joined: 03 Mar 2014, 14:07
Posts: 1036
Location: Zagreb
Signalni pravilnik JŽ iz 1967. godine, točka 4:

Image

(Preuzeto sa foruma zeljeznice.net, postavio thomcro)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 30 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
cron



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum- .