Potniški vlak bo, znova, po dolgem zatišju, pripeljal v Lendavo. To ni scenarij za televizijski ali spletni oglas, ampak resničnost. Prvič bo v Lendavo iz Čakovca pripeljal v soboto 20. decembra, ob 11.31 uri. Po informacije smo se obrnili na občino Mursko Središče in na spletno stran podjetja Slovenske Železnice.
Po razpadu nekdanje bivše države se je železniški potniški promet v Lendavo praktično ustavil. Sosednja Hrvaška, s pomočjo katere smo preko Čakovca bili povezani s preostalimi deli Slovenije, je potniški promet na tirih takrat ohranila le do Murskega Središča, je pa med državama potekal tovorni promet, za takratne potrebe naftne industrije. Še sedaj se lendavski tiri uporabljajo za zavod Blagovnih rezerv Republike Slovenije, a je to bolj izjema, kot pravilo. Tiri tako bolj ali manj samevajo. Pred slabimi petimi leti je edini vlak z ljudmi pripeljal iz Čakovca, ko je šlo za britanske turiste, ki so si v naši državi želeli ogledati praktično vsak kotiček naše železniške infrastrukture. Tudi nekajkilometrski lendavski trak oz. strokovno imenovan, slepi tir.
Potniški vlak znova v Lendavo in to vsako soboto dvakrat!
Ideja, da bi znova obudili potniški promet med dvema zelo povezanima mestoma, Lendavo in Čakovcem ter obratno, je ena izmed dokazov, da vse le ne naleti na gluha ušesa. Pobude so bile tudi, pred leti sicer, da bi se naj Lendava s tiri povezala s sosednjo Madžarsko, natančneje z Rédicsem, kot je to bilo vse do konca 2. svetovne vojne, ko so takrat obstoječo progo deontirali in za katero še obstajajo načrti in študije. A zaman.
Potniški vlak bo iz Čakovca v Lendavo vozil vsako soboto, lendavski tiri pa bodo potniški vlak znova “nosili” prvič v soboto, 20.12.2014. Takrat bo vlak iz Čakovca krenil ob 10.57 uri, v Murskem Središču bo ob 11:18 uri. Od tam bo ob 11.22 krenil proti Lendavi, v Lendavi pa se bo prvič ustavil in tudi zatrobil ob 11:31 uri. V Lendavi bo stal predvidma 10 minut, in se ob 11:42 znova vrnil proti Čakovcu, najprej v Mursko Središče, kjer se bo prav tako ustavil in pobral potnike, okoli 12.00 ure pa bo krenil tudi od tam in v Čakovec prispel okoli četrt na enih.
Vlak se bo v Lendavo znova vrnil še isti dan, popoldan. Iz Čakovca bo krenil ob pol štirih, ter v Lendavo prispel nekaj minut čez četrto. Kot dopoldan, bo vlak v obeh smereh pobiral in odlagal potnike. Popoldan bo v Lendavi postal dlje, slabo uro, in se pet do petih odpravil nazaj proti Čakovcu. V Čakovcu bo ob pol šestih.
Skratka: Iz Lendave do Čakovca ob 11.42 in 16.56 uri, s povratkom iz Čakovca v Lendavo ob 10.57 in 15.32.
Proga na hrvaškem obnovljena, k obuditvi pripomogla tudi župana občin Mursko Središče ter Lendave
Podjetje Hrvaške Železnice so lansko leto v posodobitev 40-let stare proge Čakovec – Mursko Središče vložile 16 milijonov kun (2 milijona evrov) in tako hitrost vlaka iz 20, zvišale na zavidljivih 60 kilometrov na uro. Že takrat so se začeli pogovori o vzpostavitvi potniške železniške relacije Čakovec – Lendava in obratno. Sicer pa je ideja o vzpostavitvi te relacije zrasla na zeljniku hrvaškega sindikata strojevodij v Medjimurju. Takšen potniški vlak bi lahko sicer vozil že bistveno prej, a podjetje Slovenske Železnice za Lendavo ni imelo prometnika. Po urgiranju lendavskega župana Balažeka, po prošnji župana občine Mursko Središče, Dražena Srpaka, so ga le našli in promet bo stekel.
Ni pa obnovljena le proga, temveč tudi most čez reko Muro, ki je bil premazan z anti-korozivnim premazom.
Naslednji korak: Potniški vlak vsak dan?
Ideja o potniškem vlaku pa ni mišljena le za en dan v tednu, temveč za vsaki dan. Podjetje Hrvaške Železnice sicer tega pred letom 2015 ne načrtujejo.
Link:
Lendava.infoLP Sini