Za one koje zanima plan makete i način vožnje evo par osnovnih informacija.
Dimenzije makete su 250 cm x 140 cm, a ovo je optimalna dimenzija s obzirom na prostor i zahtjev da
maketa bude pri izgradnji dostupna sa svih strana. Drugi zahtjev je da maketa u mirovanju ne smije zauzimati
korisni prostor te se tada smješta uz zid na kraju prostorije. Ova dimenzija makete dozvoljava okretanje cijele
konstrukcije oko svoje osi i lako guranje po cijeloj prostoriji.
Koncept je zamišljen kao beskonačna petlja tj. da kompozicije voze bez prestanka po cijeloj maketi.
Način vožnje je automatski zahvaljujući mogućnostima koje pružaju Marklin signali i predsignali, a postoji
mogućnost i ručnog načina vožnje.
Maketa je „poludigitalizirana“ što znači da su lokomotive digitalne, a skretnice i signali nisu.
Razlog ovome je u korištenju m-gleis tračnica i signala iz 1970-tih godina. Cijela maketa,osim ranžirnog
kolodvora će imati gornji vod koji neće biti pod strujom.
Na lijevom kraju makete dominira okretaljka za parne lokomotive sa šupom, a na desnom dizalica za
pretovar ili rasutog tereta ili kontejnera što zavisi od dodatka na dizalici. U sredini je ranžirni kolodvor.
Crveno obrubljene tračnice su na daski (1. nivo), a plavo obrubljene tračnice su usponi i mostovi (2. nivo).
Crveni ispunjeni dijelovi tračnica su zaustavni put pred signalima, a žuti ispunjeni dio tračnica može ili
ne mora biti pod naponom što zavisi od potrebe na ranžirnom dijelu.
Vožnje na prva dva kolosijeka (bliže zgradi stanice) je od desna prema lijevo, a na trećem i četvrtom
kolosijeku (bliže ruba daske) je obrnuto. To znači da kompozicija sa prvog ili drugog kolosijeka se vraća
na isto mjesto nakon uspona, prelaska preko mostova, trećeg i četvrtog kolosijeka, preko putnog prijelaza,
obilaska oko lokomotivske šupe, čime dobivam na dugim vožnjama.
Attachment:
IMG_5299 (640x480).jpg [ 225.85 KiB | Viewed 7524 times ]